Schronisko Nad Łomniczką

opis, galeria oraz komentarze użytkowników

Nazwa:
Miejsce odpoczynku w drodze na Śnieżkę.
Odległość:

Kategoria:
schronisko
OPIS ATRAKCJI
Obiekt położony w Karkonoszach przy czerwonym szlaku turystycznym prowadzącym do Kotła Łomniczki, a następnie na Równię pod Śnieżką. W wyjątkowej lokalizacji z dala od hałasu, w otoczeniu drzew możemy odpocząć przed dalszą wycieczką, niestety, nie skorzystamy tu z noclegu. Schronisko jest obowiązkowym punktem każdego turysty, który wybiera się na Śnieżkę.

Szlaki do schroniska:

Do schroniska prowadzą dwa szlaki:
- szlak żółty rozpoczyna się w Karpaczu przy stacji PKP, Można tez na niego wejść koło hotelu Sandra SPA na ulicy Obrońców Pokoju. Stąd ok 1,50 h. Jest wymagający, ale gwarantuje ciszę i obcowanie z przyrodą,
- szlak czerwony ma swój początek przy PKS Biały Jar, ulicą Olimpijską dochodzimy do Skoczni Orlinek, przy której wchodzimy w las, do schroniska poprowadzi nas szlak biegnący wzdłuż strumienia Łomniczki. Czerwony szlak jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz rodzin z małymi dziecmi w wózku, czas przejścia to ok. 1h

Ciekawe okolice:

- w Kotle Łomniczki znajduje się malowniczy wodospad, bardzo popularne miejsce wśród turystów. Tworzy go kilka potoków, a kaskady ciągną się na długości aż 300 metrów.
- w 1985 roku członkowie Koła Przewodników Sudeckich utworzyli w Kotle Łomniczki Symboliczny Cmentarz Ofiar Gór. Ustawiono tu krzyż i umocowano tabliczki pamiątkowe. Cmentarzyk jest odwiedzany przez osoby związane z górami 1 listopada.
GALERIA UŻYTKOWNIKÓW
Schronisko
ARTYKUŁY
Historia schroniska nad Łomniczką
NA MAPIE
KOMENTARZE
Gość| 2017-09-01
Gospodarz odszedł...fajny był szczun.zegnaj dobry człowieku...
Gość| 2017-08-20 - 5
Dzięki za pyszne naleśniki z jagodami.Napewno jeszcze odwiedzę te schronisko.
Gość| 2017-08-16 - 5
Gdyby były noclegi schronisko by zarabiało a tak to lipa PTTK czeka aż się zawali bo od lat widać nie remontowane a jest to bardzo urokliwe miejsce.
Gość| 2016-10-11
Pan gospodarz raz mnie uprzedził aby nigdy nie brać u nich bigosu, bo wcześniej to były łazanki :D A tak to jest OK
Gość| 2016-10-06 - 1
Niestety czar schroniska prysł bardzo szybko po pierwszym kontakcie z gospodynią. Fakt, byliśmy dosyć późno w schronisku (ok. 21:30) gdzie podjął nas bardzo miły pan, wskazał miejsca w kuchni gdzie można się przespać, prysznice, chwilę pogadaliśmy - pozytyw. Niestety rano mieliśmy nieprzyjemność spotkać panią zarządzającą (jak mniemam) schroniskiem, która niemalże tocząc pianę z ust zaczęła na nas krzyczeć, że jak śmiemy o tej godzinie przychodzić do schroniska - jakby ona nie spała to by nie pozwoliła nam wejść do środka. Dodatkowo były pretensje o to, że skorzystaliśmy rano z pryszniców (które wskazał nam poprzedniego dnia gospodarz) - no bo chyba nie myślimy że za 10 zł. jest nocleg i jeszcze dodatkowo można się wykąpać. Na pierwszy rzut oka było widać, że żadne dyskusje i wytłumaczenia nie mają sensu. Spakowaliśmy się w trybie szybkim i opuściliśmy budynek (chyba nazywanie go schroniskiem jest błędem semantycznym). Generalnie współczuję temu sympatycznemu gościowi, my szczęśliwie mogliśmy szybko ewakuować się stamtąd, w jego przypadku jest pewnie nieco trudniej ...
Gość| 2015-09-13 - 3
To zabytkowe schremonturonisko wymaga remontu.Na taki remont można pozyskać fundusze z uni,dlaczegoPTTK jako właściciel nic nie robi w tym kierunku
Gość| 2015-07-16 - 5
Bardzo miła i opowiadająca ciekawe historie gospodyni. Niesamowity klimat. Ceny bardzo przyzwoite. Prawdziwe i zdecydowanie najciekawsze schronisko w Karkonoszach.
Gość| 2015-06-14 - 1
Ktoś napisał, cyt: "Obsługa fatalna, za ladą baba rodem z PRL-u. ...... i wściekała się jeśli turyści nie chcieli nic kupić." I coś w tym jest - schodząc ze Śnieżki już na zakończenie całodniowej wyprawy (18km w nogach) zaszedłem do Schroniska i pomimo iż byłem już niebotycznie głodny - byłby pewnie pełen obiad z deserem i nie tylko - nieopacznie w pierwszym zdaniu spytałem o pieczątkę do GOT-u i........ czar prysł....... Pani z za baru burknęła coś pod nosem (chyba jej wyszło że jeść nie będę) i zniknęła na zapleczu ..... Po dłuuugim oczekiwaniu z wywalonym jęzorem, głodny jak cholera, z portfelem w dłoni, zarzuciłem plecak i wyszedłem. P.S. A na frontonie napis: "SCHRONISKO PTTK" - jako członek PTTK-u jestem oburzony..... Zrobiłem jedynie fotkę dla potomnych.
Gość| 2015-02-08 - 5
Dziękujemy za pyszne naleśniki i wspaniałą atmosferę. Kotek wita przed schroniskiem wszystkich wędrowców. Wspaniałe, klimatyczne miejsce gdzie czuć ducha Karkonoszy.
Gość| 2014-12-03
schronisko z klimatem. Co z tego że nie ma prądu? w tym tkwi jego urok. Pani za barem miła, gospodarz zawsze uśmiechnięty, kotki wszechobecne:) - to my jesteśmy gośćmi u nich :) i oczywiście słynne naleśniki! zawsze je wcinamy - latem z jagodami, a teraz zimą były ze śliwkami:) też pyszne!!
Gość| 2014-09-07 - 1
Obsługa fatalna, za ladą baba rodem z PRL-u. Dla dzieci na pewno nieatrakcyjne, ponieważ pani była oburzona sprawami około pieluszkowymi rocznego dziecka i wściekała się jeśli turyści nie chcieli nic kupić.
Gość| 2014-06-24 - 4
marek| 2014-04-25 - 5
Cudne miejsce, niezapomniany klimat i pyszne jedzenie!
Gość| 2013-10-20 - 5
Gość| 2013-09-01 - 5
Rok 2013, koniec sierpnia i... naleśniki z jagodami REWELACYJNE. Wąsaty gospodarz sympatyczny, atmosfera niesamowita. Aż szkoda, że nie ma noclegów...
Gość| 2012-05-10 - 5
Widze,ze nic sie nie zmieniło w tym schronisku byliśmy w nim w 2007r.i moge potwierdzic,że warte jest odwiedzenia;)Gospodarz zawsze z każdym pogada,jedzenie super i te przyjazne zwierzątka;) W tym roku jedziemy do Karpacza i już wiemy ,które z jego atrakcji zwiedzimy w pierwszej kolejnosci;)
Gość| 2011-01-02 - 5
Potwierdzam. Swietne nalesniki ale i bigos. I wszystko w przyzwoitych cenach. Prawdziwe schronisko ktore uchowalo sie od komercji.
MC| 2010-09-23 - 4
Polecam przepyszne naleśniki z jagodami. Jak wracam z gór zmęczona w stronę tego schroniska to tylko te naleśniki dodają mi sił!!!
Imię lub nick

Wpisz treść komentarza

« Pytanie kontrolne

Pola oznaczone (*) są wymagane. Komentarze skrajnie obraźliwe nie będą zamieszczane.
POLECAMY NOCLEGI
Willa pod Brzeźnikiem

więcej na www
Willa Skała

Zapraszamy do nowego obiektu Nowoczesna Willa

Miejsce na twoją reklamę.